بازاریابی چیست؟
آموزش کسب و کار, کسب درآمد اینترنتی، استخدام، کنکور
آموزش کسب و کار, کسب درآمد,کسب درآمد اینترنتی , استخدام، کاریابی، کنکور و دانشگاه

بازاریابی چیست؟

بازاریابی، یکی از مهم‌ترین قسمت‌ های فروش موفق هر محصول یا خدمت است. مراحل بازاریابی اگر به ‌صورت اصولی انجام شوند احتمال فروش موفق محصول یا خدمت بیشتر می‌شود. بازاریابی اصولی باعث می‌شود شرکت شما در فروش خدمت یا محصول‌ های‌تان بسیار موفق عمل کند. حتماً برای شما جالب است که بدانید مفهموم بازاریابی برای اولین بار در سال ۱۹۳۵ توسط « انجمن اساتید بازاریابی کشور آمریکا» ارائه شد. هرچند این تعریف در سال‌های اخیر دچار تغییرات ریز و درشت زیادی شده است اما تا حد زیادی مفهوم آن بدون تغییر باقی مانده است.

بازاریابی در حقیقت کمک می‌کند تا شرکت شما با مشتریان‌تان ارتباط مؤثری برقرار کند. امروزه بازاریابی با شیوه‌های قدیمی دیگر کارساز نیست و هر روزه روش‌های جدید و موثری به میان می‌آیند و شرکت‌های بزرگ از آن‌ها استفاده می‌کنند تا بتوانند فروش بیشتری را برای محصولات و خدماتشان به‌ دست آورند. در ادامه توضیح خواهیم داد که چگونه بازاریابی را شروع کنیم .

 

البته این نکته را هم در نظر بگیرید که بسیاری از شرکت‌های کوچک و سنتی هم در حال بازاریابی برای محصولات‌شان هستند اما اگر از آ‌ن‌ها بپرسید که آیا از بازاریابی استفاده می‌کنند جواب منفی می‌دهند. علت این موضوع این است که با مفهوم بازاریابی به شیوه‌ی آکادمیک آشنایی ندارند و نمی‌توانند مفهوم آن را درک کنند اما در اصل در حال استفاده از آن هستند.

 

برای مثال بسیاری فروشگاه‌های بزرگ و قدیمی محل زندگی‌تان از بروشورهای تبلیغاتی و محلی استفاده می‌کنند و یا یک بنر را در قسمت پرتردد شهر نصب می‌کنند. همه‌ی این مجموعه کارها در زیر پرچم بازاریابی قرار می‌گیرد که ممکن است بعضی از آن‌ها را دیده باشید و یا از طرف دیگر، شاید هم اسم بعضی از انواع بازاریابی حتی به گوش‌تان هم نخورده باشد



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 24 آذر 1402برچسب:بازاریابی,
ارسال توسط پول دوست